Ruch to życie

RUCH to relaks na świeżym powietrzu

Systematyczny ruch, zwłaszcza na świeżym powietrzu ma niezaprzeczalnie dobroczynny wpływ na cały nasz organizm: hartuje, wzmacnia i odpręża. Niewiele osób wie, że u podstawy aktualnej piramidy żywienia (2016) opracowanej przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie znajduje się właśnie aktywność fizyczna, dla podkreślenia znaczenia ruchu w utrzymaniu naszego zdrowia.

Wykorzystaj siłę nawyku

Nawyk to nasza druga natura. Jego moc jest bardzo silna, ponieważ często z racji przyzwyczajeń, które mamy silnie zakorzenione, wykonujemy pewne czynności bezmyślnie i automatycznie. Niestety najczęściej nasze przyzwyczajenia są nacechowane negatywnie……Skoro jednak utrwaliliśmy w sobie negatywne nawyki, oczywiste jest, że  możemy  utrwalić również pozytywne. Takim dobrym nawykiem może być codzienny jogging, spacer, marsz. Może to również być dobre przyzwyczajenie żywieniowe – sięganie po owoce zamiast po słodycze, delektowanie się smaczną herbatą zamiast  sięganie po colę i  kolejną paczkę chipsów……

Ruch jest za darmo

O każdej porze roku można znaleźć taką formę ruchu, która nam najbardziej odpowiada i którą po prostu lubimy. Nie trzeba chodzić na siłownię czy fitness, można wyjść na marsz, spacer,  pojeździć na rowerze ( nawet w chłodne dni w odpowiednim ubraniu), pobiegać, czy poszaleć zimą w górach na nartach lub sankach.

Ruch to nie tylko zdrowie, ale i radość, kontakt z naturą, z innymi ludźmi….

Dlaczego warto się ruszać…

 

Aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na cały nasz organizm:

układ oddechowy:

  • zwiększa pojemność płuc, dzięki czemu organizm jest sprawniej zaopatrywany w tlen,Nokia 500 125

układ nerwowy:

  • wpływa na wzrost szybkości przewodzenia bodźców nerwowych -dzięki czemu lepiej i szybciej zapamiętujemy,
  • pobudza pracę ośrodkowego układu nerwowego,
  • poprawia koncentrację.

układ kostno- stawowy

  • kształtuje powierzchnie stawowe,
  • wpływa na wzrastanie kości u dzieci i młodzieży, zapobiegając lub korygując wady postawy,
  • u osób starszych – poprawia strukturę kości, uwapnia kości przeciwdziałając osteoporozie,
  • wzmacnia i stabilizuje stawy,
  • zwiększa elastyczność więzadeł,
  • zwiększa zakres ruchomości,

na mięśnie:

  • przyczynia się do wzrostu masy mięśniowej,
  • wzmacnia mięśnie,
  • wpływa na sprawniejsze wydalanie produktów przemiany materii,

układ krążenia:

  • większa objętość serca,
  • spowolnienie tętna spoczynkowego,
  • zapobiega niewydolności krążenia, chorobie wieńcowej, nadciśnieniu, zmianom zatorowo-zakrzepowym naczyń mózgowych,

na psychikę:

  • zmniejsza stany napięcia,
  • redukuje stres,
  • wpływa na produkcję endorfin,
  • wskazany jest w terapii osób cierpiących na stany depresyjne.

również:

  • poprawia kondycję, zwiększa odporność na zmęczenie,
  • poprawia równowagę, koordynację ruchową,
  • wpływa na apetyt ( dobre u niejadków),
  • pomaga utrzymać młody wygląd przez wiele lat.

 

oblicz BMI 
dieta on-line
kontakt
analiza składu ciała

Napisz lub odpowiedz: