AWOKADO dla serca

Posted In: Porady

W 100g zawiera aż 11,51g jednonienasyconych kwasów tłuszczowych.

Jednonienasycone kwasy tłuszczowe (MUFA), których równie bogatym źródłem jest oliwa z oliwek, mają szeroki zakres prozdrowotnych właściwości dla naszego organizmu. Pełnią rolę ochronną w profilaktyce miażdżycy i chorób serca.

Jednonienasycone kwasy tłuszczowe pozytywnie wpływają na profil lipidowy – zmniejszają stężenie cholesterolu całkowitego oraz frakcji lipoprotein LDL, która odkłada się w naczyniach krwionośnych przyczyniając się do powstawania blaszek miażdżycowych, w rezultacie prowadząc do chorób układu sercowo-naczyniowego.

Jednocześnie nie obniżają cholesterolu frakcji HDL, który ma korzystne znaczenie dla naszego zdrowia, transportując cholesterol z tkanek obwodowych do wątroby, gdzie jest metabolizowany.

Odpowiednia ilość tego kwasu w diecie sprzyja redukcji glukozy w surowicy krwi, zwłaszcza u chorych z cukrzycą typu 2.

Zawarta w awokado witamina E, witamina C, beta- karoten i polifenole hamują produkcję wolnych rodników, które poprzez uszkodzenie materiału genetycznego mogą inicjować procesy powstawania komórek nowotworowych.

Napisz lub odpowiedz: