Bomba witamin.

Posted In: proste PRZEPISY

Tagi:

OMLET – na słodko.

Od czasu do czasu można z czystym sumieniem zjeść słodki i jednocześnie bardzo pożywny posiłek, który poza walorami smakowymi jest prawdziwą bombą witaminową, zależną wyłącznie od owoców, których użyjemy.

Potrzebujemy tylko kilku minut, jajek, serka homogenizowanego lub twarogowego, odrobiny mąki, cukru i wanilii (opcjonalnie) oraz owoców, które lubimy lub które akurat mamy  pod ręką.

Składniki:

  • 2 jajka
  • 1 łyżka mąki pełnoziarnistej
  • szczypta soli
  • serek homogenizowany – naturalny ( z dodatkiem  prawdziwej wanilii i ewentualnie cukru )
  • 1/2 banana
  • 1 małe kiwi
  • garść  borówek amerykańskich, malin lub innych drobnych owoców
  • 1 mandarynka
  • cukier lub syrop klonowy do smaku

Sposób przygotowania:

Oddzielamy białko od żółtka. Białko ubijamy na sztywno. Następnie dodajemy żółtka, mąkę, szczyptę soli. Smażymy na odrobinie oleju z dwóch stron. Gotowy omlet smarujemy serkiem naturalnym z odrobiną wanilii i cukru, dodajemy pokrojony banan, kiwi, mandarynkę i borówki – składamy na pół i polewamy syropem klonowym.

Smacznego!

Warto wiedzieć.

Warto wiedzieć, że cukier można zastąpić syropem klonowym, który jest bogatym źródłem witamin i składników mineralnych. Są wśród nich witaminy z grupy B, kwas foliowy i biotyna. Już sama niacyna obniża poziom cholesterolu, poprawia krążenie i, podobnie jak większość witamin z grupy B, ma korzystny wpływ na układ nerwowy.

Jajkastanowią skarbnicę wartości odżywczych, uznane są za wzorzec białka; zawierają wszystkie aminokwasy egzogenne. Warto wiedzieć, że białka należą do składników o szczególnym znaczeniu: budują i odbudowują zużywające się tkanki ( złuszczony naskórek, wypadające włosy), są podstawowym składnikiem krwi, limfy, a także wielu związków biologicznie czynnych, wchodzą w skład ciał odpornościowych, biorą udział w regulacji ciśnienia krwi. Bez ich udziału nie jest możliwy rozwój i wzrost organizmu, spada odporność na choroby, a rany trudno się goją.

Jajka zawierają bioaktywne składniki, takie jak: luteinę i zeaksantynę, które zapobiegają degeneracji plamki żółtej oka, cholinę, witaminę D, kwas sialowy i cystatynę o działaniu antywirusowym. Nie należy jednak zapominać, że są też bogatym źródłem cholesterolu.

 

Podsumowanie wartości odżywczych posiłku:oomlecik_dietetyk_katowice_dieta-4u

Energia [kcal] 456,6210 * wartość zależna od ilości cukru
Białko ogółem [g] 20,6725
Tłuszcz [g] 19,3148
Węglowodany ogółem [g] 53,8224
Sód [mg] 188,4840
Potas [mg] 629,1820
Wapń [mg] 280,5830
Fosfor [mg] 432,8860
Magnez [mg] 48,8530
Żelazo [mg] 3,4883
Witamina C [mg] 47,3630
Witamina A [mikro g] 330,4030
Witamina E [mg] 3,3349
Witamina B6 [mg] 0,4176
Błonnik pokarmowy [g] 3,8085
Cholesterol [mg] 389,8400

 

Serdecznie polecam, smaczny i zdrowy posiłek – szczególnie dla dzieci.

Zobacz jak  szybko przygotować  pastę z awokado.

 

Napisz lub odpowiedz: