SŁONECZNIK

Posted In: Porady

Tagi: ,

Słonecznik – dla zdrowia i urody.

Bogactwo witaminy młodości i innych cennych składników.

Jego nasiona są bogatym źródłem witaminy: E, B1, B2, B3, witaminy A i beta- karotenu, a także składników mineralnych takich jak: wapń, fosfor, potas, magnez, cynk i żelazo.

Z uwagi na wysoką zawartość energetyczną: ok. 560 kcal w 100g ( to mniej więcej tyle, ile jest w czekoladzie), w diecie osób odchudzających się słonecznik powinien pojawiać się w niewielkich ilościach, co jednak nie znaczy, że powinno się z niego zupełnie zrezygnować.

ALE… ze względu na bogate źródło zawartych w nim cennych składników odżywczych, jak najbardziej wskazany jest dla osób, które nie walczą z nadwagą – zarówno jako dodatek do potraw, jak i zdrowa, samodzielna przekąska.

Zawarte w słoneczniku witaminy z gruby B oraz magnez  wpływają kojąco na nasz układ nerwowy.

Witamina B2 – wspomaga leczenie infekcji i stanów zapalnych, pomaga w leczeniu chorób skóry, poprawia kondycję włosów.

Witamina E – jako biologiczny przeciwutleniacz chroni nasz organizm przed działaniem szkodliwych rodników i nadtlenków lipidowych, zapobiegając  wielu chorobom degeneracyjnym oraz procesom starzenia się.

Cynk –  zapewnia nam piękny wygląd, bierze udział w metabolizmie witaminy A nasilając jej korzystne działanie na naszą skórę i włosy, opóźnia procesy starzenia, przyspiesza gojenie ran, pomaga w kuracjach przeciwtrądzikowych.

Wapń –   podstawowy budulec kości, nadaje im twardość i wytrzymałość zwiększając ich odporność na złamania, przeciwdziała osteoporozie.

Błonnik (6g/100g)- korzystnie wpływa na nasze zdrowie, wspomaga trawienie, poprawia perystaltykę jelit, wpływa na zwiększone wydzielanie soków trawiennych, daje uczucie sytości.

Słonecznik – podsumowanie wartości odżywczych:

30g ( w części jadalnej)

Energia [kcal] 168,3000
Białko ogółem [g] 7,3200
Tłuszcz [g] 13,1100
Węglowodany ogółem [g] 7,3800
Sód [mg] 0,9000
Potas [mg] 237,9000
Wapń [mg] 39,3000
Fosfor [mg] 235,2000
Magnez [mg] 107,7000
Żelazo [mg] 1,2600
Witamina C [mg] 0,0000
Witamina A [mikro g] 1,5000
Witamina E [mg] 8,3430
Witamina B6 [mg] 0,1800
witamina D [mikro g] 0,0000
Błonnik pokarmowy [g] 1,8000
Cholesterol [mg] 0,0000
Kwasy tłuszczowe: ogółem nasycone [g] 1,3260
Kwasy tłuszczowe: ogółem jednonien. [g] 2,5050
Kwasy tłuszczowe: ogółem wielonien. [g] 8,6460
Witamina B1 (tiamina) [mg] 0,3954
Witamina B2 (ryboflawina) [mg] 0,0789
% energii z białka 18,00
% energii z tłuszczu 69,00
% energii z węglowodanów 13,00

Na podstawie – dieta 5

Zapraszam do przeczytania informacji o orzechach:  http://www.dieta-4u.pl/orzechy-bogactwo-dobrych-kwasow-tluszczowych-ukryte-w-skorupce/

Napisz lub odpowiedz: