Orzechy włoskie

Najbardziej „polskie” orzechy włoskie

…to chyba najpopularniejsze orzechy w Polsce.

 

Orzechy włoskie mają w swym składzie sporą ilość antyoksydantów i innych związków o udowodnionym działaniu prozdrowotnym. Stanowią idealną przekąskę. Polecane przez PTD w prewencji chorób układu krążenia, a ponadto w profilaktyce chorób nowotworowych, osteoporozy, cukrzycy i choroby Alzheimera. Mimo sporej zawartości kalorii nie powinno się z nich rezygnować, ponieważ długo utrzymują uczucie sytości w porównaniu z popularnymi, równie wysokoenergetycznymi przekąskami. Najbardziej wartościowe są orzechy zakupione w skorupkach, która stanowi naturalną ochronę przed utlenieniem określonych związków. Ponadto skorupka daje nam gwarancję, że orzechy nie zostały spryskane konserwantami w celu przedłużenia ich trwałości.   Z orzechów nie powinno się usuwać tzw, skórki –  jest ona najbogatsza w związki prozdrowotne. Orzechy lepiej spożywać w niewielkich ilościach, ale systematycznie, niż w większych ilościach, ale rzadko.

 


Dla serca

Orzechy pomagają obniżyć poziom cholesterolu LDL i zwiększają poziom cholesterolu. Obniżają ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia. Dzięki zawartości kwasów omega-3 wykazują działanie przeciwzapalne przeciwdziałając tworzeniu się zmian miażdżycowych.

Dla urody

Wysoka zawartość witaminy E stawia je w czołówce produktów, które powinny być spożywane przez panie dbające o swój wygląd. Witamina E nazywana jest witaminą młodości i jako silny antyoksydant spowalnia procesy starzenia.

Dla lepszej pamięci

Składniki zawarte w orzechach wykazują dobroczynne działanie dla pracy naszego mózgu i układu nerwowego. Zalecane są osobom pracującym pod presją czasu, w stresie, cierpiącym na bezsenność lub nadpobudliwość.

 

Prewencja raka

Związki zawarte w orzechach wykazują działanie w prewencji chorób nowotworowych. Wysoka zawartość witamin antyoksydacyjnych, a także kwasów omega-3 chroni komórki organizmu przed stresem oksydacyjnym.

 

 

Orzechy włoskie to naturalne źródło prozdrowotnych składników

w 30g części jadalnej orzechów:
Energia kcal 193,5
Białko ogółem g 4,8
Tłuszcz g 18,1
Węglowodany ogółem g 5,4
Potas mg 142,2
Wapń mg 26,1
Fosfor mg 99,6
Magnez mg 29,7
Żelazo mg 0,5
Cynk mg 0,8
Miedź mg 0,1
Mangan mg 1,1
Beta-karoten µg 14,4
Witamina E (ekwiw. alfa-tokoferolu) mg 0,8
Tiamina mg 0,1
Ryboflawina mg 0,0
Niacyna mg 0,4
Witamina B6 mg 0,2
Witamina C mg 1,7
Jod µg 2,7

 

Ze względu na wysoką zawartość energetyczną są zalecane szczególnie osobom niedożywionym, sportowcom i kobietom w ciąży. Z ograniczeniem powinny być spożywane przez osoby będące na dietach redukcyjnych.

 


Tekst pełni wyłącznie rolę informacyjną, a po właściwą poradę należy udać się osobiście do specjalisty.

 


Indywidualna dieta on-line
Kontakt

Bożena Czabaj Brauntsch – ZnanyLekarz.pl

 

  • Dietetyk Katowice
  • Dietetyk Tychy
  • Dietetyk Pszczyna

 

Napisz lub odpowiedz: