Rzodkiewka.

Rzodkiewka – dla serca i dla urody!

Mała, niepozornie wyglądająca, stanowi doskonałe źródło wielu witamin. Ze względu na niską kaloryczność (100 g rzodkiewki to zaledwie 14 kcal)na stałe powinna wejść do naszego jadłospisu, tym bardziej, że dostarcza wielu wartościowych składników odżywczych: minerałów – potasu, wapnia, magnezu, wapnia, siarki, fosforu oraz witamin– w tym kwasu askorbinowego i witamin z grupy B i błonnika pokarmowego.

rzodkiewka dla zdrowia

Bogate źródło potasu ( 236mg/100g), który wywiera korzystny wpływ na pracę mięśnia sercowego,  zapewnia utrzymanie równowagi kwasowo- zasadowej ( jest to o tyle ważne, że dzisiejsza dieta sprzyja zakwaszeniu organizmu), warunkuje działanie enzymów komórkowych.

rzodkiewka dla urody

Rzodkiewka jest dobrym źródłem:

siarki,

której obecność  poprawia kondycję skóry, szczególnie przy problemach z trądzikiem i przy  skórze łojtokowej, ponadto wzmacnia włosy ( zapobiega ich rozdwajaniu)  i paznokcie. Regularne jej  spożywanie zmniejsza też wypadanie włosów oraz ich skłonność do przetłuszczania się.

oraz

witaminy C

niezbędnej do syntezy kolagenu, który utrzymuje zdrowy stan naszej skóry, zębów, dziąseł, kości, a także przyspiesza gojenie  ran i poparzeń.

Ważne: Najlepiej wybierać małe rzodkiewki. Duże i przerośnięte,  z reguły zawierają większą zawartość związków azotowych.

rzodkiewka w kuchni

Dodana do twarogu, do wielu past zwłaszcza z serem bardzo wzbogaca potrawy w smak i wartości odżywcze.

podsumowanie wartości odżywczych rzodkiewki (100g):

Energia [kcal] 14,0000
Białko ogółem [g] 1,0000
Tłuszcz [g] 0,2000
Węglowodany ogółem [g] 4,4000
Sód [mg] 11,0000
Potas [mg] 236,0000
Wapń [mg] 29,0000
Fosfor [mg] 19,0000
Magnez [mg] 7,0000
Żelazo [mg] 0,8000
Witamina C [mg] 20,6000
Witamina A [mikro g] 2,0000
Witamina E [mg] 0,0100
Witamina B6 [mg] 0,0800
witamina D [mikro g] 0,0000
Błonnik pokarmowy [g] 2,5000
Cholesterol [mg] 0,0000
Kwasy tłuszczowe: ogółem nasycone [g] 0,0500
Kwasy tłuszczowe: ogółem jednonien. [g] 0,0200
Kwasy tłuszczowe: ogółem wielonien. [g] 0,0800
Witamina B1 (tiamina) [mg] 0,0260
Witamina B2 (ryboflawina) [mg] 0,0170
% energii z białka 30,00
% energii z tłuszczu 13,00
% energii z węglowodanów 57,00

  • wg dieta5

Napisz lub odpowiedz: