Czy już przestałeś wierzyć, że schudniesz…

Posted In: Porady

Tagi: ,

Wiele razy się odchudzałeś, a mimo to wróciłeś do punku wyjścia…

 

 

  1. Czy jesteś w gronie osób, które już wielokrotnie się odchudzały, ale nadal nie osiągnęły celu.
  2. Czy często zakładasz, że do wakacji, do Sylwestra, do ślubu schudniesz, a potem odpuszczasz w trakcie lub zaraz po zakończeniu diety.
  3. Czy przestałeś już wierzyć, że kiedykolwiek uda ci się być szczupłym lub przynajmniej zrzucić kilka zbędnych kilogramów.
  4. Czy uwierzyłeś, że diety cud lub suplementy pozwolą ci osiągnąć smukłą sylwetkę.

 

Dlaczego nie możesz schudnąć raz na zawsze…

 

  1. Pozwoliłeś sobie uwierzyć, że tygodniowa lub nawet kilkutygodniowa dieta rozwiąże twoje problemy z nadwagą.  Uważasz, że to wystarczy, by trwale schudnąć….
  2. Dieta kojarzy ci się wyłącznie z przykrością i wyrzeczeniami, co powoduje, że po pierwsze: niechętnie się jej podejmujesz, a po drugie: nie jesteś w stanie trwale wprowadzić jej zasady w życie. Powodów dla których czujesz niechęć do diety może być kilka:
    • w czasie diety czułeś się głodny – stosowałeś zbyt restrykcyjną dietę, którą chciałeś jak najszybciej zakończyć,
    • dieta nie uwzględniała twoich upodobań kulinarnych  – w czasie diety zupełnie zrezygnowałeś z potraw i technik kulinarnych, które po prostu lubisz,
    • nie dałeś sobie ” pozwolenia” na małe odstępstwa ( słodycze czy inne przekąski) – dieta wymagała wielkiego reżimu,
    • uwierzyłeś, że „cudowne” suplementy pomogą ci schudnąć bez żadnej pracy z twojej strony.
  3. Chcesz schudnąć, ale nie na tyle, by podjąć wysiłek – masz motywację, ale nie jest ona na tyle silna, by prowadziła do trwałych zmian.

 

Komu się nie udaje…

  1. Nie udaje się wszystkim tym, którzy swoją motywację opierają na:
    • planach bycia szczupłym w perspektywie nadchodzących wakacji,  na plaży, na spotkaniu rodzinnym ( weselu),
    • chęci dorównania koleżance, której udało się schudnąć, chęci spodobania się chłopakowi, dziewczynie…,
    • zamiarze włożenia ubrań sprzed lat, które obecnie są zbyt ciasne.
  2. Nie udaje się wszystkim tym, którzy chcą szybkich zmian, stosują restrykcyjne diety, które świadomie lub podświadomie chcą jak najszybciej zakończyć.

Czy to już koniec…

  1. Masz szansę być szczupłym, jednak to nie jest takie proste i z pewnością nie rozwiążesz tego problemu w dwa tygodnie.
  2. Co powinieneś zrobić…
    • zacznij od małych kroczków – w ten sposób w dłuższym czasie zajdziesz dużo dalej niż wykonując tylko jeden jedyny, nawet jeśli jest to milowy krok ( na początek zrezygnuj ze słodyczy lub przynajmniej z ich ilości..potem podejmij kolejne kroki)
    • zacznij się ruszać – to nie muszą  być od razu  ćwiczenia na siłowni czy fitness, wystarczy, że wyjdziesz z domu na intensywny spacer.  Zaznacz w kalendarzu przynajmniej 3 dni w tygodniu i zacznij od 30 minut spaceru – bądź konsekwentny i systematyczny.
    • nie odpuszczaj nawet wówczas, gdy się „złamałeś”. Zapomnij o tym i idź dalej.
    • poszukaj powodów, które mocno cię zmotywują – pomyśl o satysfakcji płynącej z dobrego wyglądu, o zdrowiu. Dla zwiększenia motywacji warto poznać konsekwencje nadwagi, otyłości, a także niezdrowego stylu życia – poczytaj. 

 

Im więcej prób, tym mniejsze szanse trwałego powodzenia

 

  1. Każda nieudana próba odbiera nam wiarę w skuteczność diety – dlatego,  warto podejść do odchudzania rozsądnie i nie podejmować wciąż nowych prób.
  2. Częste i dodatkowo restrykcyjne diety spowalniają metabolizm i zmniejszają szansę utrzymania odpowiedniej masy ciała.

 

TRWAŁA ZMIANA NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH I ODPOWIEDNI STYL ŻYCIA TO JEDYNA, CHOĆ MOŻE NIEWYGODNA PRAWDA O SKUTECZNYM ODCHUDZANIU, ALE WARTA JEJ PODJĘCIA DLA OSIĄGNIĘCIA DOBREGO SAMOPOCZUCIA, SATYSFAKCJI I ZDROWIA NA DŁUGIE LATA.

 

 


 

Indywidualna dieta on-line
Kontakt

 

Napisz lub odpowiedz: