Gdy nie ma czasu.

Posted In: Porady

Tagi:

Nie każdy lubi jogurt naturalny, a kupione w sklepie jogurty owocowe obfitują w dużą ilość szkodliwych dodatków, a niewielką ilość owoców. Zdarza się również,  że mimo nazwy – „jogurt owocowy”, owoców w jogurcie w ogóle nie znajdziemy.

Jeśli nie masz czasu….

1 – Kup jogurt naturalny. Oczywiście można też sobie taki jogurt samemu przygotować, ale ja proponuję wersję dla zabieganych.

Nie sugeruj się reklamami, markami, cenami, bo niestety nie zawsze idą w parze z jakością. Najlepszy jogurt, to taki, który zawiera minimum składników, czyli np. mleko i żywe kultury bakterii.

Unikaj jogurtu naturalnego, który w swym składzie dodatkowo zawiera: mleko w proszku, żelatynę, inne zagęszczacze, czy nawet barwniki.

2 –  Korzystaj z owoców, tych dostępnych przez cały rok (np. z bananów) lub z owoców mrożonych, takich jak: owoce leśne, maliny ( owocowe mrożonki to lepsze i zdecydowanie smaczniejsze rozwiązanie niż kupny jogurt owocowy).

3. Dodaj wg własnego uznania – płatki owsiane, otręby, zarodki pszenne, pestki dyni, nasiona lnu, migdały, rodzynki i ewentualnie cukier. Pomysłów może być wiele, a posiłek będzie po prostu bardziej urozmaicony, przez co i bardziej wartościowy.

Proponuję jeszcze  dodać do jogurtu łyżeczkę oleju lnianego (tłoczonego na zimno). Dobrze jest po dodaniu, porządnie go wymieszać, by nie odczuwać smaku. Olej niestety podniesie kaloryczność jogurtu, ale też dostarczy bardzo korzystnego dla nas kwasu tłuszczowego omega-3 (ALA), który działa przeciwzapalnie, chroniąc nas przed chorobami układu krążenia i nowotworami. Spora zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych w oleju lnianym ma niebagatelne znaczenie dla naszego organizmu, który nie jest w stanie samodzielnie ich wytworzyć i musi pobierać je z pożywienia.

Napisz lub odpowiedz: